בורסת השמות • כל המועמדים להחליף את סער

דוד לזר No Comments on בורסת השמות • כל המועמדים להחליף את סער
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בורסת שמות המועמדים להחליף את שר הפנים הפורש – הולכת ומתרחבת.

על פי הערכות, התפטרותו הדרמטית אמש של שר הפנים גדעון סער תביא לסבב מינויים נרכב בשורות הליכוד.

המועמד המוביל למלא את מקומו של סער הוא שר התקשורת גלעד ארדן שלמרות הדיווחים על כוונתו להתמנות לשגריר ישראל באו"ם, בכל זאת ההסתברות היא שיחליף את סער במשרד הפנים.

על פי ההערכות, ארדן מעוניין להתמנות לשר הפנים. אולם אם לא יקבל את התפקיד, גוברות ההערכות שלא יישאר בתפקידו כשר התקשורת ויתמנה לשגריר ישראל באו"ם.

ואם ארדן יתמנה לשגריר ישראל באו"ם, יגדל סבב המינויים בתוך הליכוד, זאת מאחר שארדן יפנה גם את מקומו בקבינט המדיני־ביטחוני, ובמקומו- המועמד המוביל להתמנות לחבר בקבינט הוא השר יובל שטייניץ. במקרה זה עשוי שטייניץ להתמנות גם לשר הפנים. שרת התקשורת במקרה זה תהיה ככל הנראה גילה גמליאל, ואילו לשר לשירותי מודיעין במקום שטייניץ עשויים להתמנות יריב לוין או צחי הנגבי.

אולם יש אפשרות אחרת כי נתניהו יעדיף למנות שלושה בעלי תפקידים שונים לתפקידי שרי הפנים והתקשורת ולהוסיף לשר קיים את החברות בקבינט, ובכך להביא למצב שבו שלושה מחברי הסיעה ייהנו משדרוג במעמדם.

על מנת לחזק את מעמדו בקרב האגף הימני בליכוד עשוי נתניהו למנות לשרה את סגנית השר ציפי חוטובלי או למנותה לסגנית שר החוץ במקום הנגבי, אם יתמנה לשר. יריב לוין, אם יתמנה, יפנה את תפקיד יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מה שיאפשר לסבב המינויים להיות נרחב אף יותר.

סגן השר אופיר אקוניס רואה את עצמו גם הוא כמועמד לתפקיד שר, וזאת בעקבות נאמנות רבת שנים שהפגין כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. התקשורת הוא התיק שאקוניס מעוניין בו.



0 תגובות